Analytici sa obávajú, že kríza by mohla položiť na lopatky každú tretiu firmu, ktorá vyrába komponenty pre nemecký automobilový priemysel. Pritom lepšie by na tom mohli byť menšie firmy ako napríklad Hella v Lippstadte, ktoré by mohli fungovať ako korektív a alternatíva k megadodávateľom ako Delphi, Magna alebo Vistein, napísali nemecké noviny Die Welt am Sonntag.
Hella dosahuje obrat 2,8 miliárd eúr a predstavuje niečo ako ideálneho partnera pre nemecký automobilový priemysel – solídne financovanie, vysokú inováciu a flexibilitu, zapojenie do siete národných a medzinárodných partnerov.
Dva joint venture podniky firmy Hella spolu so stuttgartským podnikom Behr, špecializujúcim sa na klimatizačné zariadenia, vyvíjajú a dodávajú kompletné riadiace systémy klimatizácie a ďalšiu technológiu. Ďalší spoločný podnik firiem Hella a Leoni vyrába inteligentné palubné siete a Hella už dávnejšie spolupracuje aj s podnikom Stanley Electric. Partneri ovládajú spoločne 22-percentný podiel na svetovom trhu, čo je druhé miesto za duom Valeo/Ichikoh.
Stratégia siete podnikov Hella je zameraná na zvládnutie stále náročnejších výzev budúcich rokov. Už od 90-tych rokov sa firma pod tlakom výrobcov automobilov sústredila na znižovanie nákladov a racionalizáciu (Lopezov efekt). Dodávatelia automobilového priemyslu musia vyrábať stále kompletnejšie systémy a zvládnuť prechod na vývojových partnerov automobilových firiem.
Je to veľmi náročný a hlavne nákladný proces v ktorom podľa analytikov do roku 2010 zanikne až jedna tretina z 5.500 nemeckých firiem, predovšetkým dodávatelia ľahko nahraditeľných masových výrobkov. Dôvodom je to, že veľkí výrobcovia sa v dôsledku stále väčšieho sortimentu čoraz viac vzdávajú výroby špeciálnych automobilov a koncentrujú sa na masovú produkciu jednotlivých typov.