ČLÁNOK




“ Railtrack sa stáva pre britskú vládu veľmi „“horúcim““ problémom
26. novembra 2001

Britský minister dopravy Stephen Byers údajne nespravodlivo obviňuje Railtrack, ktorého financie predstavujú „čiernu dieru“.

Ministerstvo dopravy zároveň potvrdilo, že Railtrack bude potrebovať na chod spoločnosti, ktorá až do vyhlásenia konkurznej správy vlastnila infraštruktúru britských železníc, 3,5 miliardy libier šterlingov, hoci pôvodné odhady hovorili „iba“ o 2,1 miliardy GBP.

Výkonný riaditeľ Railtracku Steve Marshall tvrdí, že minister Byers neprávom obviňuje túto firmu, pretože dodatočné finančné zdroje sú nevyhnutné práve s dôvodu ministrovho kontroverzného rozhodnutia o uvalení konkurznej správy.

Tieňová ministerka dopravy Theresa May dodala, že vláda urobila chybu a v podstate vystavila Railtracku „bianco šek“, aby ekonomicky prežil obdobie konkurznej správy.

Po jej uvalení sa však začali finančné požiadavky stupňovať špirálovitým spôsobom. Je to dané aj tým, že 1100 pracovníkov Railtracku, ktorí mali byť prepustení z dôvodu nadbytočnosti, sú stále v pracovnom pomere.

Navyše po oznámení informácie o uvalení konkurznej správy sa začali úverujúce banky vehementne dožadovať plnenia všetkých záväzkov Railtracku.

Skreslenie hospodárskych výsledkov Railtracku vyplýva aj z toho, že dodatočná pomoc vlády vo výške 900 miliónov libier sa už nepremietla vo firemnom účtovníctve.

Konkurzný správca – Ernst & Young v denníku Financial Times uviedol, že naliehavo potrebuje 1,7 miliardy GBP na úhradu záväzkov voči dodávateľom a ďalším zmluvným partnerom, 1,1 miliardy libier na zabezpečenie prevádzkového kapitálu a 700 miliónov libier na splátky úverov.

V tejto situácii sa jedinou schodnou cestou na riešenie vypätej finančnej situácie v Railtracku a na kompenzáciu vládnych „injekcií“ zdá byť odpredaj jeho aktív. Denník Guardian však uviedol, že aktíva spoločnosti sú v tejto chvíli minimálne.

Minister Byers už dávnejšie predložil plán na transformáciu Railtracku, z ktorej sa má stať nezisková organizácia a jej prípadný profit sa reinvestuje, no nebude sa vyplácať akcionárom v podobe dividend.

Počas minulého týždňa hovoril v tejto súvislosti aj s akcionármi Railtracku a výsledky rokovaní označil za „pozitívne“.

Včerajšie informácie ale tomuto vývoju vôbec nenasvedčujú a Railtrack sa stáva pre britskú vládu veľmi horúcim problémom.


Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu

KURZY

18. 11. 2024

USD 1,055 0,003
CZK 25,282 0,004
GBP 0,836 0,001
HUF 408,700 1,470
CAD 1,487 0,001

SPOLUPRÁCA




SSDS

SAF

ReFIS