Americká spotrebiteľská dôvera, výrazne ovplyvnená tragickými udalosťami z 11. septembra a pokračujúcim prepúšťaním v podnikovom sektore, zaznamenala v októbri mierne zlepšenie. Vyplýva to z piatkových údajov Michiganskej univerzity.
Index spotrebiteľskej dôvery University of Michigan vzrástol v októbri na 82,7 bodu zo septembrových 81,8 bodu v súlade s predpoveďou analytikov. Predbežný výsledok z polovice októbra predstavoval 83,4 bodu. Rastúca spotrebiteľská dôvera je jednou zo základných podmienok pre pozitívny vývoj spotrebiteľských výdavkov, ktoré predstavujú približne dve tretiny výkonu amerického hospodárstva.
Index očakávaní vzrástol v októbri na 75,5 bodu z úrovne 73,5 bodu v predchádzajúcom mesiaci. Index súčasných podmienok naopak poklesol na 94 bodov zo septembrových 94,6 bodu.